UPOZORNENIE
Dňom 30.9. je ukončená denná prevádzka lanoviek, prechádzame do jesenného víkendového režimu.
en

1 645 m
Náročnosť
5/5

Trasa pre kondične dobre pripravených cyklistov alebo celodenný výlet pre hobby jazdcov. Štart je z Terchovej od kostola sv. Cyrila a Metoda, odkiaľ sa vydáte po hlavnej ceste smerom na Žilinu, po modrej značke. Cca o 200 m pri LIDLI zabočte vpravo, smer Horná Tižina. Na Panskej lúke pri drevenici odbočte vľavo, smer Horná Tižina, až do sedla Káčerovci.

Máte pred sebou jedno ostré stúpanie. Máte na výber dve varianty: od osady Káčerovci zjazdujte do osady Skaličanovci na Lutišiach. Tu zabočte vľavo na štátnu cestu a ďalší kopček si môžete užiť po asfalte alebo u Káčerovcov zabočte vľavo a po lesnej ceste prídete do sedla Lutiška bez náročného stúpania po relatívnej vrstevnici. V sedle Lutiška zabočte vpravo a pokračujte stále po modrej až do Žiliny. Ak ste prišli od Lutíš po vrstevnici, tak sa dajte vpravo a potom pri lipe hneď vľavo. Je tu aj smerový stĺpik, preto by ste to mali bez problémov nájsť. Cestou uvidíte peknú zvonicu. Od Melišov zjazdujte až do Horného Vadičova. Z Horného Vadičova pokračuiete do Kotrčinej Lúčky po poľnej ceste opäť do kopca. A blíži sa finále a posledný kopec z Kotrčinej Lúčky do Zástrania a už len dojazd po asfalte do Žiliny. V Žiline, v časti Budatín, si môžete pozrieť záhradu Budatínskeho hradu. Cyklotrasou popri Váhu (červená značka) prídete na Vodné dielo Žilina. Pokračujte ďalej okolo Vodného diela cez Strečno až do Varína. Na začiatku Varína zabočte vpravo na zelenú značku, smer Pod Jedľovinou – tu je trošku stúpania. Pokračujte do Kurskej doliny, odtiaľ po červenej okolo salaša do Dolnej Tižiny, cez Tižinu k družstvu, prípadne si môžete skrátiť trasu rovno cez dedinu okolo kostola k družstvu. Z Dolnej Tižiny pokračujte po štrkovej ceste cez Belú až do Terchovej. Stále choďte po červenej cyklotrase. Celý tento úsek, až do Terchovej, jazdíte so stúpaním a klesaním, ako na hojdačke.