UPOZORNENIE
Dňom 30.9. je ukončená denná prevádzka lanoviek, prechádzame do jesenného víkendového režimu.
en

1951 m
Náročnosť
5/5

V tejto etape zažijete vrchol 4x s postupným dávkovaním. Začnete po asfalte – zelenej cyklotrase, smer Šípková – Jánošovci – Smrekovci. V osade Smrekovci odbočte vľavo a užite si prvý technický výšľap. Nie je dlhý, ale zapotíte sa. Tu dobre sledujte značenie. Po prechode lúky je malý kopček a zjazd, z ktorého je potrebné odbočiť vľavo do osady. Stále ste na zelenej a pokračujte vedľa plynovodu, smer Zázrivá, s prvými peknými výhľadmi na Malú Fatru a Rozsutce, až sa dostanete na I. vrchol nad sedlom Rovná hora (861 m n. m.). Odtiaľto choďte dole, pozor na zjazd do dediny Zázrivá, v poslednom úseku je dosť kameňov a zle sa dobrzďuje. Po príjazde do dediny zabočte vpravo na žltú cykloskratku. Keď prídete na ďalšiu križovatku, opäť zabočte vpravo a choďte po hlavnej ceste, smerom na Dolný Kubín. Tu už sledujte ľavú časť cesty a po cca 280 m bude lávka cez potok, ktorou prejdete na druhú stranu. Z lávky zabočte vpravo a po cca 50 m zabočte vľavo na zelenú cyklotrasu, smer Zázrivá – Plešivá. Tu opäť začnete stúpať, postupne sa dostanete na II. vrchol etapy (862 m n. m.). Tento sek sa ide celkom dobre (z dediny na vrchol cca 25 min.). Tu odporúčame doplniť tekutiny a cukry. Nachádzate sa v polovici celej etapy.

Poriadne si vytraste ruky aj nohy, čaká Vás cca 6-minútovy zjazd. Zíďte k hlavnej ceste, ktorú prejdite kolmo, smerom do Zázrivá – Biela. Zvoľte správe tempo, lebo po dvoch kopčekoch sa blíži III. vrchol (809,1 m n. m.) tesne pod sedlom Príslop nad Bielou. Od križovatky v Bielej Vás čaká síce len 1,8 km, ale prevýšenie 212 m (cca 23 min)! Posledných cca 200 m sa bicykle aj tlačia. Odmenou Vám bude snáď dobrý pocit a malebný výhľad na osadu Zázrivá – Biela a panorámu Malej Fatry. Pripravte sa na zjazd a pokračujte dole. Tento úsek kopíruje aj turistický chodník, takže pozor na peších turistov.

Kto si chce doplniť energiu, môže sa zastaviť v Zázrivej – Petrovej v dreveniciach na Jánošíkovom dvore. Po zjazde od reštaurácie zabočte vľavo na hlavnú cestu modrá/červená cyklotrasa, smer Terchová. Blíži sa posledný, IV. vrchol etapy (753,9 m n. m.), sedlo Rovná hora. Od odbočky je to cca 2,14 km a posledné stúpanie môže byť už veľmi náročné. Zo sedla Rovná hora pokračujte smer Terchová.

Značenie

Zelená – č. 5477 Terchovským chotárom, Zelená – č. 5436 Zázrivá – Čremoš – Petrová, žltá – č. 8431 Skratka dolina